Digitální marketing jako nástroj ke zlepšování brand experience v rámci společnosti McDonald’s a jejích přímých konkurentů – Elena Chadžieva
Elena Chadžieva
Bachelor's thesis
Digitální marketing jako nástroj ke zlepšování brand experience v rámci společnosti McDonald’s a jejích přímých konkurentů
Digital marketing as a brand experience enhancement tool within the McDonald’s system and its main competitors
Abstract:
Brand experience je při tvorbě marketingové strategie důležitým faktorem, který popisuje konzistenci definice značky v konkrétních hodnotách, misi, poslání a pomáhá ověřit, zda tyto atributy značka efektivně naplňuje v daných touchpointech. Teoretická část se zaměřuje především na značku McDonald’s, jak tato společnost definuje své poslání a hodnoty a jakým způsobem se snaží toto poslání naplnit. Dále …moreAbstract:
Brand experience is essential to consider when working on marketing strategy, for it examines whether or not brand values, mission, and purpose are consistent within the particular touchpoints. The theoretical part of the thesis is based upon the McDonald’s company, what the brands‘ purpose is, and how McDonald‘s fulfills and brings that to life. Furthermore, digital communication channels and their …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2021
Thesis defence
- Date of defence: 23. 6. 2021
- Supervisor: MSc. Jiří Jón
- Reader: Petr Laštovka, DiS.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
CHADŽIEVA, Elena. \textit{Digitální marketing jako nástroj ke zlepšování brand experience v~rámci společnosti McDonald’s a~jejích přímých konkurentů}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o., University of Creative Communication. 2021. Available from: https://theses.cz/id/z6a19d/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o., Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o.Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o.
University of Creative CommunicationBachelor programme / specializace:
Creative Marketing and Communication / Management in creative industries
Theses on a related topic
-
Digitální marketing jako nástroj ke zlepšení brand experience
Pavla Kocmanová -
Digitální marketing jako nástroj pro zlepšení brand experience
Radek Menšík -
Kreativita v reklamě. Jak oslovit spotřebitele a poskytnout mu zkušenost se značkou
Sabina Kulíková -
Mezigenerační srovnání spotřebitelského chování na trhu se značkovým oblečením
Nikola Zapletalová -
Motivy spotřebitele k vyhýbání se značkám jako projev antikonzumního jednání
Karolína Popková -
The role of digital and social media marketing in consumer behaviour
Alina Koltykova -
Hotel and Gastronomy Digital Marketing and Social Media Strategies
Begaim Saidyldaeva -
How has digital marketing evolved during COVID-19 pandemic as a result of a sedentary consumer? With a focus on marketing communication strategy.
Fabiana Carrasco Cueto
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights