Problémy začínajících učitelů – Ing. Bc. Pavlína Pinková
Ing. Bc. Pavlína Pinková
Master's thesis
Problémy začínajících učitelů
Difficulties of Beginning Teachers
Anotácia:
Diplomová práce „Problémy začínajících učitelů“ se zabývá problematikou začínajících učitelů a jejich problémů v prvních letech výkonu učitelské profese. Cílem diplomové práce je identifikace klíčových problémů začínajících učitelů. Analýza odborné literatury a další relevantních dokumentů a metoda dotazníkového šetření byly využity k dosažení stanoveného cíle práce. Diplomová práce se skládá ze tří …viacAbstract:
The diploma thesis “Difficulties of Beginning Teachers” deals with the issue of novice teachers and problems in the first years of their teaching careers. The aim of this diploma thesis is to identify the key problems of novice teachers. The analysis of scientific literature and other relevant sources and the questionnaire survey have been used to achieve the goal of the thesis. The diploma thesis …viac
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 17. 4. 2013
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/ls58m/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 27. 5. 2013
- Vedúci: Mgr. Jana Krátká, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Radek Pospíšil
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / odbor:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School and Language School Teacher Training in English Language
Práce na příbuzné téma
-
Transfer of professional development to classroom teaching. An analysis of professional development courses at the University College of Teacher Education in Vienna, Austria.
Martin Klein -
Teacher Development Cycles of Alternatively Certified TEFL Teachers: The Construction of Professional Development and Professional Identity of Teachers Working in the TEFL Industry
Ezra Anthony Howard -
Teacher Professional Development and Teacher Training Program in the USA: A Case Study
Petra Zvolská -
Professional Development of an Experienced Teacher - Case Study
Vlasta Palichová -
Professional development of English teachers
Lucie Ondrová -
Educating the reflective professional in teacher education: professional learning in teaching and in other professions
Deisi Cecibel Yunga Godoy -
Taking Up Teacher Development Opportunities
Jana Leblochová -
Názory učitelů na standardy profesní způsobilosti a výkon profesní činnosti učitele
Petra ŠMATLÁKOVÁ