Bc. Martina PARMOVÁ

Master's thesis

Česko-slovenské a slovensko-české jazykové kontakty v prostředí 2. st. ZŠ v ČR a na Slovensku

Czech-slovak and slovak-czech language contacts in the environment of the second grade of primary schools in the Czech Republic and Slovakia
Abstract:
Diplomová práce se zabývá výzkumem česko-slovenské a slovensko-české percepce v prostředí 2. st. ZŠ v České republice a na Slovensku. V první části práce je nastíněn česko-slovenský a slovensko-český jazykový vztah od rozdělení Československa až po současnost. Ve druhé části práce jsou vyhodnoceny a následně shrnuty výsledky dotazníkového šetření v České republice a na Slovensku. Toto šetření mělo …more
Abstract:
This diploma thesis deals with a research of Czech-Slovak and Slovak-Czech perception at primary school level in schools across Czech Republic and Slovakia. First part of the thesis outlines the Czech-Slovak and Slovak-Czech language relationship from the dissolution of Czechoslovakia until now. Second part of the thesis evaluates and then summarizes the results of a questionnaire survey which took …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 10. 2021
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: doc. Mgr. Patrik Mitter, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

PARMOVÁ, Martina. Česko-slovenské a slovensko-české jazykové kontakty v prostředí 2. st. ZŠ v ČR a na Slovensku. Ústí nad Labem, 2021. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta

JAN EVANGELISTA PURKYNĚ UNIVERSITY IN ÚSTÍ NAD LABEM

Faculty of Education

Master programme / field:
Secondary School Teacher Education / ČJ 1OSN14