Martina Laresová

Master's thesis

Kampaň Baracka Obamy - Trendy politického marketingu

Barack Obama´s Campaign - Trends of political marketing
Abstract:
Cílem této práce je na základě teoretických podkladů a analýzy volební kampaně současného prezidenta USA Baracka Obamy definovat trendy politického marketingu. Jsou jimi (a) komplexní zapojení marketingových nástrojů do volební kampaně s důrazem na synergii "nových" a "klasických" médií ("postmoderní kampaně"), (b) nutnost udržování kampaně i během samotného volebního období ("permanentní kampaně" …more
Abstract:
Based on theoretical background and Barack Obama's campaign analysis this paper is aiming to define the trends in the field of political marketing. The conclusion is (a) a complex employment of marketing tools and strategies with focus on synergy of "new" and "old" media ("postmodern campaigns"), (b) necessity of "permanent campaigning", (c) profesionalization of strategy and execution, (d) personalization …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 1. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 17. 9. 2009
  • Supervisor: Zuzana Lehmannová
  • Reader: Zdeněk Matějka

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/15000