Bc. Martin Špaček

Master's thesis

Postoje české veřejnosti k reklamě

Attitudes towards Advertising in the Czech General Public
Abstract:
Cílem této diplomové práce je provést kritické hodnocení postojů české společnosti k reklamě s důrazem na porovnávání generačních rozdílů. Dílčím cílem je sledování příčin pozitivních a negativních postojů k reklamě a navržení doporučení pro praxi ekonomických subjektů. Teoretická část práce podrobně popisuje marketing, reklamu, vymezuje pojem postoj společnosti a veřejné mínění. Praktická část obsahuje …more
Abstract:
The aim of this diploma thesis is to perform a critical evaluation of the czech society's stance towards advertisement with emphasis on generational differences comparison. The partial goal is to observe the causes of both positive and negative views to advertising and to recommend practical solutions to business entities. The theoretical part of the thesis describes in detail marketing, advertising …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 29. 6. 2020
  • Supervisor: prof. Ing. František Zich, DrSc.
  • Reader: Ing. Miroslav Dittrich

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní