Bc. Martin Špaček
Master's thesis
Postoje české veřejnosti k reklamě
Attitudes towards Advertising in the Czech General Public
Abstract:
Cílem této diplomové práce je provést kritické hodnocení postojů české společnosti k reklamě s důrazem na porovnávání generačních rozdílů. Dílčím cílem je sledování příčin pozitivních a negativních postojů k reklamě a navržení doporučení pro praxi ekonomických subjektů. Teoretická část práce podrobně popisuje marketing, reklamu, vymezuje pojem postoj společnosti a veřejné mínění. Praktická část obsahuje …moreAbstract:
The aim of this diploma thesis is to perform a critical evaluation of the czech society's stance towards advertisement with emphasis on generational differences comparison. The partial goal is to observe the causes of both positive and negative views to advertising and to recommend practical solutions to business entities. The theoretical part of the thesis describes in detail marketing, advertising …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2020
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/v9f5s/
Thesis defence
- Date of defence: 29. 6. 2020
- Supervisor: prof. Ing. František Zich, DrSc.
- Reader: Ing. Miroslav Dittrich
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Postoje veřejnosti ke kriminalitě a její kontrole
Jana Krůtová -
Postoje veřejnosti ke kriminalitě a její kontrole
Marie Reichlová -
Postoje veřejnosti členských států k Evropské unii
Tomáš Cerman -
Postoje veřejnosti k vybraným aspektům ochrany životního prostředí
Jana Plicková -
Současné formy výkonu trestu, ekonomický a sociální pohled, včetně postoje veřejnosti
Adam Kadlec -
Chování spotřebitele generace Y při pořízení životního pojištění v Jihomoravském kraji
Tomáš Bojko -
Zákazníci (spotřebitelé) generace Y z pohledu marketingu
Veronika Kuśová -
Analýza spotřebního chování generace Y v současném hotelnictví
Kateřina Vrzalíková