Teachers' Perceptions of Using Virtual Reality as a Tool for Enhancing Speaking Skills in ELT – Bc. Lucie Pelčáková
Bc. Lucie Pelčáková
Master's thesis
Teachers' Perceptions of Using Virtual Reality as a Tool for Enhancing Speaking Skills in ELT
Teachers' Perceptions of Using Virtual Reality as a Tool for Enhancing Speaking Skills in ELT
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá učitelskými perspektivami ohledně využití virtuální reality pro zlepšení komunikačních dovedností, tedy mluvy (speaking), studentů anglického jazyka. Cílem práce bylo najít výhody a nevýhody virtuální reality pro tyto účely, a také strategie, které vyučující používali během výuky ve virtuální realitě v rámci projektu EduInCIVE. Tohoto cíle bylo dosaženo pomocí analýzy …moreAbstract:
The present diploma thesis focuses on teachers‘ perspectives of virtual reality as a tool for enhancing English language students‘ speaking skills. The thesis aims to determine the advantages and disadvantages of virtual reality for improving speaking skills and to identify strategies used by teachers during the teaching within EduInCIVE project. This aim is achieved by analysing data gained through …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 1. 2022
Identifier:
https://is.muni.cz/th/g8ene/
Thesis defence
- Date of defence: 1. 2. 2022
- Supervisor: B.A. Nicola Catherine Fořtová, M.A.
- Reader: doc. Mgr. František Tůma, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
PELČÁKOVÁ, Lucie. \textit{Teachers' Perceptions of Using Virtual Reality as a Tool for Enhancing Speaking Skills in ELT}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2022. Available from: https://theses.cz/id/z9b98h/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in English Language and Literature
Theses on a related topic
-
Virtuální a rozšířená realita a její přesah do lidských životů
Michal Pražský -
Specifika kolaborativní imerzivní virtuální reality z hlediska interakce a komunikace uživatelů
Aneta Pelánová -
Design analytických metrik jako výstup kolaborativní imerzivní virtuální reality zaměřené na vzdělávací procesy
Jan Fitz -
Interkulturní výzkum v imerzivní virtuální realitě: možnosti využití eyetrackingu
Jan Fitz -
Vliv média na efektivitu výuky výškopisu: experimentální srovnání kolaborativní výuky v imerzivní virtuální realitě
Hynek Tejkl -
Užití principu imerzivní virtuální reality v kontextu Zoo
Kateřina Pecháčková -
(NE)digitální ale virtuální realita
Lucie Benešová -
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová