Paradigmata jako konstruující prvky dobových epistémé – Bc. Jakub Peloušek
Bc. Jakub Peloušek
Bachelor's thesis
Paradigmata jako konstruující prvky dobových epistémé
Paradigms as constructings elements of episteme
Abstract:
Práce se zabývá problémem, zda mají Kuhnova paradigmata schopnost konstruovat dobové epistémy. Pojem paradigma je nejprve upraven aplikací teorie endoceptivních struktur mys-li, které, jak se zdá, dovedou vysvětlit chování paradigmatických změn. Takto upravená pa-radigmata jsou poté otestována na dichotomii mezi renesanční a novověkou (klasickou) epistémou.Abstract:
This thesis examines whether Kuhn´s paradigms the ability to construct episteme. The concept of paradigm is at first modified by the application of the theory of the mind´s en-doceptiv structures, which seems to have the ability to explain how the paradigm changes work. These modified paradigms are then analyzed on the example of the dichotomy be-tween Renaissance and Classical episteme.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 1. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/p49du/
Thesis defence
- Date of defence: 6. 2. 2017
- Supervisor: doc. PhDr. Ivana Holzbachová, CSc.
- Reader: PhDr. Dagmar Pichová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Philosophy / Philosophy
Theses on a related topic
-
Projekt fyzické bezpečnosti objektu Domova pro osoby se zdravotním postižením Vilík Cheb
Sebastián Kuhn -
Peptidové inhibitory skládání viru HIV1
Michal Kuhn -
Internacionálové v předních evropských fotbalových ligách - časoprostorová analýza
Vítězslav KUHN -
Analýza finančního hospodaření vybrané obce
Petr Kuhn -
Kriminalita cizinců v ČR
Dominik KUHN -
Struktura a vývoj lesních porostů s jedlí bělokorou v Podkrkonoší.
Martin Kuhn -
Vnímání problematiky overturismu lokálními aktéry: případová studie Krkonoš
Vítězslav KUHN -
Osvětová kampaň programu Skutečně zdravá škola jako nástroj rozvoje klíčových kompetencí na základní škole
Irena Kuhn-Gaberová