Bc. Lenka Švecová
Master's thesis
CLIL in Very Young Learners
CLIL in Very Young Learners
Abstract:
Diplomová práce „CLIL in Very Young Learners“ si klade otázku, zda jsou žáci první třídy ZŠ schopni používat angličtinu v ostatních předmětech, případně do jaké míry. Práce zkoumá, zda jsou žáci schopni si získané znalosti uchovat a následně využít pomocí metody CLIL (Content and Language Integrated Learning), která se zaměřuje na výuku obsahu předmětů v anglickém jazyce. Teoretická část vysvětluje …moreAbstract:
In Diploma thesis “CLIL in Very Young Learners” the main emphasis is put on finding out whether the pupils in the first class at primary school are able to use English in some other subjects and to what extent. It focuses on whether the pupils are able to retain certain knowledge with the help of the CLIL(Content and Language Integrated Learning) programmes and, also, whether they can use the knowledge …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2011
Identifier:
https://is.muni.cz/th/vrgeu/
Thesis defence
- Date of defence: 30. 5. 2011
- Supervisor: Mgr. Naděžda Vojtková
- Reader: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary Schools / Primary School Teacher Training
Theses on a related topic
-
The CLIL Method: Teaching about the Importance of Sleep
Irena Obručová -
Metoda CLIL v praxi českých škol/Implementing Content and Language Integrated Learning in Czech schools
Renáta HORSKÁ -
Metodologie CLIL ve výuce odborných předmětů na střední zdravotnické škole
Hana Antonie Svobodová -
Content and Language Integrated Learning as a Way to Increase Effectivity and Engagement In Online Lessons
Kateřina Sedláková -
Teaching the Present Perfect Using Project 4 Coursebook in the Time of Remote Learning
Zuzana Zlámalová -
Practicing Dogme language teaching methodology in Conversation English Courses
Christopher Charles Coleman -
Experiential learning online: A comparative case study of Intensive Language and Methodology course at the Faculty of Education, Masaryk University
Ewa Otwinowska