Bc. Lenka Švecová

Master's thesis

CLIL in Very Young Learners

CLIL in Very Young Learners
Abstract:
Diplomová práce „CLIL in Very Young Learners“ si klade otázku, zda jsou žáci první třídy ZŠ schopni používat angličtinu v ostatních předmětech, případně do jaké míry. Práce zkoumá, zda jsou žáci schopni si získané znalosti uchovat a následně využít pomocí metody CLIL (Content and Language Integrated Learning), která se zaměřuje na výuku obsahu předmětů v anglickém jazyce. Teoretická část vysvětluje …more
Abstract:
In Diploma thesis “CLIL in Very Young Learners” the main emphasis is put on finding out whether the pupils in the first class at primary school are able to use English in some other subjects and to what extent. It focuses on whether the pupils are able to retain certain knowledge with the help of the CLIL(Content and Language Integrated Learning) programmes and, also, whether they can use the knowledge …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 30. 5. 2011
  • Supervisor: Mgr. Naděžda Vojtková
  • Reader: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta