Analýza sezónnosti tržeb ve vybraných zemích – Bc. Jan Kurfürst
Bc. Jan Kurfürst
Bachelor's thesis
Analýza sezónnosti tržeb ve vybraných zemích
Analysis of sales seasonality in selected countries
Abstract:
Maloobchodní tržby jsou hybatelem dnešní globální ekonomiky a jsou nezbytnou součástí našeho každodenního života. Tato práce bude zaměřena na analýzu jejich sezonního vývoje, a to zvlášť na efekty Vánočního rozmachu a prvo-čtvrtletního propadu a jak se tento fenomén projevuje na indexu maloobchodních tržeb v kulturně odlišných zemích. Cílem této práce je ověřit přítomnost těchto fenoménů na datech …moreAbstract:
Retail sales play and important role in todays globalised economy and are an essential part of our everyday life. This work is going to focus on analysis of seasonal variations of this metric, especially on the effect of Christmas boom and first quarter bust cycle and how is this effect displayed in culturally different countries. The goal of this work is to find the presence of this boom and bust …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 5. 2022
Identifier:
https://is.muni.cz/th/aipcf/
Thesis defence
- Date of defence: 16. 6. 2022
- Supervisor: Ing. Jan Čapek, Ph.D.
- Reader: Ing. Martin Kutlak
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationBachelor programme / field:
Economics / Economics
Theses on a related topic
-
Crisis as tool to grow in retail
Kasymgalieva Kasymgalieva -
Regionální produkty a jejich využití pro zvýšení tržeb maloobchodní jednotky
Petra Stodolovská -
Regionální produkty a jejich využití pro zvýšení tržeb maloobchodní jednotky
Markéta Jirásková -
Regionální produkty a jejich využití pro zvýšení tržeb maloobchodní jednotky
Michaela Vitnerová -
Regionální produkty a jejich využití pro zvýšení tržeb maloobchodní jednotky
Ludmila Kopečná -
Regionální produkty a jejich využití pro zvýšení tržeb maloobchodní jednotky
Lucie Kotrlíková -
Analýza sezónnosti prodeje bankovních produktů
Věra Pekárková -
Commercialism and Anti-Christmas Characters in Charles Dickens' A Christmas Carol and Dr. Seuss's How the Grinch stole Christnas!
Adéla Branná