Od soudržnosti po angažovanost: Funkce paralelismu v autorské poetice Bong Joon-hoa – Bc. Michal Česák
Bc. Michal Česák
Diplomová práce
Od soudržnosti po angažovanost: Funkce paralelismu v autorské poetice Bong Joon-hoa
From Cohesion to Social Commentary: Functions of Parallelism in Bong Joon-ho's Poetics
Anotace:
Předmětem této diplomové práce je rekonstrukce autorské poetiky jihokorejského scenáristy a režiséra Bong Joon-hoa. Skrze analýzu jeho prvních čtyř celovečerních filmů, jmenovitě Pes, který štěká, nekouše (2000), Pečeť vraha (2003), Mutant (2006), a Matka (2009), nahlížím na Bongovu tvorbu ze dvou hlavních úhlů. Zaprvé, v rámci estetiky porušování zkoumám umělecké problémy a řešení, které vyvstávají …víceAbstract:
The subject of this thesis is the reconstruction of the poetics of the South Korean screenwriter and director Bong Joon-ho. Through an analysis of his first four feature films, namely Barking Dogs Never Bite (2000), Memories of Murder (2003), The Host (2006), and Mother (2009), I look at Bong's work from two main angles. First, within the aesthetics of violation, I examine the artistic problems and …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 16. 7. 2024
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/bzvaj/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 3. 9. 2024
- Vedoucí: Mgr. Radomír D. Kokeš, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Ondřej Pavlík, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Teorie a dějiny filmu a audiovizuální kultury / Teorie a dějiny filmu a audiovizuální kultury