Vliv základních online marketingových nástrojů na prodej jazykových kurzů – Kateřina Pěničková
Kateřina Pěničková
Bachelor's thesis
Vliv základních online marketingových nástrojů na prodej jazykových kurzů
The impact of basic online marketing tools on the sales of language courses
Abstract:
Tato bakalářská práce se zaměřuje na využití online marketingu u konkrétního příkladu (prodeje jazykových kurzů). Teoretická část vymezuje pojem online marketing, popisuje jeho historii, vznik, složky a porovnává ho s offline marketingem. Dále teoretická část uvádí, jak využívá online marketing sociální sítě ve svůj prospěch a zmiňuje nejznámější sociální sítě. Na závěr teoretická část vysvětluje, …moreAbstract:
This bachelor thesis focuses on the use of online marketing on a specific example (selling language courses). The theoretical part defines the term online marketing, describes its history, birth and parts and compares it with the offline marketing. The theoretical part also presents how online marketing uses the social networks for its own benefit and mentions the most popular ones. Lastly, this part …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 2. 2019
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/76843
Thesis defence
- Date of defence: 15. 6. 2019
- Supervisor: Petra Bedřichová
- Reader: Zdeněk Vondra
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/76843
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Aplikovaná informatika / Multimédia v ekonomické praxi
Theses on a related topic
-
Social media and content marketing as a part of an effective online marketing strategy
Michal Augustini -
Content Marketing via Online Media in Interior Design Market
Nina Jakešová -
Online Marketing as a Part of Marketing Communication of a Small Business
Elina Soitu -
Effectiveness of Content Marketing for Photographers
Dinara Khusainova -
Online marketing communication and Consumer behavior at Dhathri Ayurveda Pvt. Ltd.
Visakh Raj -
Social networks and its marketing potential for enterprises
Karyna Kasperovych -
Social Networks and its marketing potential for Small and Medium Enterprises
Ondřej Hanulík -
Efficient use of social networks for marketing campaigns – the case of a maritime transport company
Juraj Hostak