Vliv země původu produktů na jejich prodejnost – Bc. Michaela Valášková
Bc. Michaela Valášková
Bachelor's thesis
Vliv země původu produktů na jejich prodejnost
Country of origin effect on a product's marketability
Abstract:
Tato bakalářská práce se zaměřuje na reputaci země původu, a jaký má vliv na vnímání spotřebitelem. Cílem je zkoumání možnosti, zda zákazník může mít preferenci ve výrobcích českého původu nebo naopak zahraničního. Protože mohou vykazovat různé stupně kvality. V teoretické části bakalářské práce popisuje komunikační mix, další kapitoly pojednávají o in-store marketingu a nákupním rozhodovacím procesu …moreAbstract:
This bachelor thesis focuses on country of origin image and its influence on consumer’s product perception. The aim is to examine possibilities of preference that consumers can have in Czech products or products made in abroad. Because they may have a different quality grade. The theoretical part of the thesis describes a communication mix, the next chapters consists of in-store marketing and consumer …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 4. 2015
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/m1axz/
Thesis defence
- Date of defence: 22. 6. 2015
- Supervisor: Ing. Pavel Rosenlacher
- Reader: RNDr. Aleš Krejčí, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Country of Origin efekt vybraných produktů na spotřebitelské chování
Veronika Procházková -
Impacts of Ethnocentrism and Country of Origin on Purchase Decision in Tanzania
Grace Edward Mbwiga -
Country of Origin Effect on Purchasing Decision Making of FMCG Products for Czech Customers
Mahammad Mammadov -
Vliv efektu země původu na spotřební chování českých kupujících nových osobních automobilů
Filip Vít -
Vnímání země původu automobilů a automobilových značek u českých zákazníků
Petr Poláček -
Země původu potravin jako značka kvality
David VOLKE -
Vliv země původu značky na formy vstupů na zahraniční trhy a tržní strategie
Petra Hartmanová -
Zákaznické preference a země původu
Josef Koucký