Bc. Michaela Valášková

Bachelor's thesis

Vliv země původu produktů na jejich prodejnost

Country of origin effect on a product's marketability
Abstract:
Tato bakalářská práce se zaměřuje na reputaci země původu, a jaký má vliv na vnímání spotřebitelem. Cílem je zkoumání možnosti, zda zákazník může mít preferenci ve výrobcích českého původu nebo naopak zahraničního. Protože mohou vykazovat různé stupně kvality. V teoretické části bakalářské práce popisuje komunikační mix, další kapitoly pojednávají o in-store marketingu a nákupním rozhodovacím procesu …more
Abstract:
This bachelor thesis focuses on country of origin image and its influence on consumer’s product perception. The aim is to examine possibilities of preference that consumers can have in Czech products or products made in abroad. Because they may have a different quality grade. The theoretical part of the thesis describes a communication mix, the next chapters consists of in-store marketing and consumer …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 4. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 22. 6. 2015
  • Supervisor: Ing. Pavel Rosenlacher
  • Reader: RNDr. Aleš Krejčí, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní