Tereza Pluhařová

Master's thesis

Web3 strategy for automotive brand

Web3 strategie pro automobilovou značku
Abstract:
Tato diplomová práce se soustředí na Web3 strategii automobilové značky, konkrétně Škody Auto. První část práce cílí na pochopení konceptu Web3 a souvisejících technologií, jako například blockchain, NFT a Metaverse. Druhá část analyzuje vývoj a současný stav Web3 odvětví, konkrétně trendy, příležitosti a hrozby. Tato část zároveň obsahuje také případové studie vybraných společností a jejich přístupy …more
Abstract:
This master’s thesis focuses on Web3 strategy for automotive brand, specifically Škoda Auto. The first part of the research aims to understand and explain the concept of Web3 and related technology such as blockchain, NFTs, and Metaverse. The second part analyzes the development and current status of the Web3 industry including trends, opportunities, threats, and case study analyses of selected brands …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 4. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 30. 5. 2023
  • Supervisor: Jakub Jedlinský
  • Reader: Stanislav Šaroch

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/88964