READING AND READING STRATEGIES IN LANGUAGE CLASSES – Bc. Margarita KULIKOVÁ
Bc. Margarita KULIKOVÁ
Master's thesis
READING AND READING STRATEGIES IN LANGUAGE CLASSES
READING AND READING STRATEGIES IN LANGUAGE CLASSES
Abstract:
In this thesis, reading and reading strategies in language classes are examined from the theoretical and practical points of view. The theoretical part gives an overview of reading in language classes in general, interactive approaches toward it, practical principles, description of two main programs ? intensive and extensive ones, and in addition, the methods and steps of making an effective reading …moreAbstract:
Diplomová práce se zabývá čtením a strategiemi čtení v hodinách anglického jazyka. Představuje teorii čtení nejprve z obecného pohledu, který je v průběhu výkladu rozšířen o konkrétní poznatky i návrhy. Uvedené informace odpovídají trendům současné didaktiky. Praktická část umožňuje analýzu nashromážděných informací z pozorování a jejích následné porovnání s teoretickou částí. Pozorování se zúčastnily …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 6. 2013
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Gabriela Klečková, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
KULIKOVÁ, Margarita. READING AND READING STRATEGIES IN LANGUAGE CLASSES. Plzeň, 2013. diplomová práce (Mgr.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta pedagogická
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta pedagogickáUniversity of West Bohemia
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Basic Schools / AJ-RJ
Theses on a related topic
-
Extenzivní čtení ve výuce angličtiny na úrovni B1 s využitím románu Ch. Brontëové Jane Eyre
Kristýna Dvořáková -
Porovnání úrovně hlasitého čtení a čtení s porozuměním u žáků 2. ročníku základní školy
Vlasta Moravcová -
Vliv hlasitého čtení pohádek na vývoj dítěte
Martina Kociánová -
Sledování očních pohybů dyslektických žáků se zaměřením na čtení slabik
Anežka Mastilová -
Sledování očních pohybů dyslektických žáků se zaměřením na čtení slabik
Anežka Mastilová -
Role vnitřní motivace na čtení s porozuměním u žáků na prvním stupni základní školy
Klára PRAVDOVÁ -
Jazyk slovních úloh aneb Čtení s porozuměním v matematice na 1. stupni ZŠ
Kateřina LAŠTOVKOVÁ