Teorie nakupování a vliv pandemie COVID-19 na spotřebitelské chování generace X a Z v oblasti eCommerce – Bc. Petr Košťál
Bc. Petr Košťál
Master's thesis
Teorie nakupování a vliv pandemie COVID-19 na spotřebitelské chování generace X a Z v oblasti eCommerce
Shopping Theory and the Impact of the COVID-19 Pandemic on Generation X and Z Consumer Behaviour in eCommerce
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá identifikací vlivu pandemie COVID-19 na generaci X a generaci Z. Konkrétní zaměření práce je na změny v nákupním chování u eCommerce, která tato pandemie způsobila. Teoretická část práce je zaměřená na vysvětlení pojmů nákupního chování, typologie spotřebitelů a nástroje segmentace. V dalších kapitolách je zakotvena charakteristika generace X a Z, vliv pandemie COVID …moreAbstract:
This thesis is concerned with identifying the impact of the COVID-19 pandemic on Generation X and Generation Z. The specific focus of the thesis is on the changes in eCommerce shopping behavior that this pandemic has caused. The theoretical part of the thesis focuses on explaining the concepts of shopping behavior, consumer typology and segmentation tools. In the following chapters, the characteristics …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2024
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/e1u9m/
Thesis defence
- Date of defence: 3. 6. 2024
- Supervisor: doc. Mgr. Ondřej Roubal, Ph.D.
- Reader: Mgr. Michal Tomčík, PhD.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KOŠŤÁL, Petr. \textit{Teorie nakupování a vliv pandemie COVID-19 na spotřebitelské chování generace X a Z v oblasti eCommerce}. Online. Master's thesis. Praha: University of Finance and Administration. 2024. Available from: https://theses.cz/id/ze3r1q/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Marketing Communication / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Generační rozdíly v rozhodování zákazníků
Tereza Lorenzová -
Etické nakupování
Eliška Pavlíková -
Spotřební chování v bezobalovém obchodě
Adéla Pyšová -
Vliv pandemie COVID-19 na spotřební chování na trhu sportovních potřeb v českém online prostředí
Libor Štěcha -
Osobné a psychologické faktory ovlivňující spotřební chování
Yulia Kuti -
Analýza nákupního chování zákazníka při nakupování potravin na internetu
Tereza Smutná -
Eye tracking - Nákupní chování spotřebitele při nakupování potravin na internetu
Lenka Jandošová -
Analýza nákupního chování zákazníka při nakupování potravin na internetu
Margita Azizi