Okazionalismy v ruskojazyčné reklamě na jídlo a veřejné stravování. – Yernar SAYATOV
Yernar SAYATOV
Bachelor's thesis
Okazionalismy v ruskojazyčné reklamě na jídlo a veřejné stravování.
Occasionalisms in Russian-language advertising of food and catering industry.
Abstract:
The bachelor's thesis is devoted to occasionalisms in Russian-language food and catering advertising. The aim of the research consists in the description and qualification of occasionalisms occurring in food advertising and public catering according to a certain way of creation and determining the specifics of the studied occasionalisms. In this thesis, concepts related to lexical innovation are defined …moreAbstract:
Bakalářská práce je věnována okazionalismům v ruskojazyčné reklamě na jídlo a veřejné stravování. Cíl výzkumu spočívá v popisu a kvalifikaci okazionalismů vyskytující se v reklamě na jídlo a veřejné stravování podle určitého způsobu tvorby a určení specifik zkoumaných okazionalismů. V práci jsou vymezený pojmy, které se týkají lexikálních inovací. Výzkum ukázal, jaké způsoby tvorby okazionalismů jsou …more
Language used: Russian
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 6. 2023
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Mariia Dobrova, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
SAYATOV, Yernar. Okazionalismy v ruskojazyčné reklamě na jídlo a veřejné stravování.. Olomouc, 2023. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Filozofická fakultaPalacký University Olomouc
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Russian Philology / Russian Philology Aimed at Translation and Business
Theses on a related topic
-
Reflexe koronavirové pandemie v jazyce reklamních textů
Nikola Wernerová
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights