Bc. Tomáš Müller

Master's thesis

Chování spotřebitele na trhu s vínem

Consumer behaviour in the wine market
Abstract:
Diplomová práce řeší aktuální problém českého a moravského vinařství, konkrétně vztah spotřebitelů k nabídce vín na českém trhu. V první části práce jsou zpracovány teoretické koncepce, které se týkají chování spotřebitele. Jsou zde popsány modely chování, vlivy, jež ovlivňují nákupní chování, členění spotřebitelů podle spotřebitelských typologií a je zde vysvětleno kupní rozhodování na trhu. Druhá …more
Abstract:
This thesis deals with the current problem of Czech and Moravian wines, particularly the relationship between wine consumers and choice of wines in the Czech market. First part of the thesis describes theoretical concepts related to consumer’s behavior. There are described behavioral patterns, influences which affect shopping manners, branding consumers by types and explanation of purchasing decisions …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 5. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 20. 5. 2013
  • Supervisor: Ing. Lenka Procházková
  • Reader: Ing. Martin Souček, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie Sting

Sting academy

Master programme / field:
Economy and Management / Business Economy and Management