ADHD jako významný predispoziční faktor abúzu návykových látek-přehledová studie – ThDr. PaedDr. Miroslav ZELINA
ThDr. PaedDr. Miroslav ZELINA
Master's thesis
ADHD jako významný predispoziční faktor abúzu návykových látek-přehledová studie
ADHD as a significant and predisposing factor of substance abuse-a review study
Abstract:
Diplomová práce se zabývá tématem ADHD jako významného predispozičního faktoru pro vznik abúzu návykových látek. Teoretická část se zabývá rámcovou identifikací ADHD, na což navazuje popis důvodů pro možnost vzniku abúzu. Je zde také objasněna terminologie pojmů, jako je závislost, abúzus, návyková látka. Cílem praktické části práce je vytvořit přehled výzkumů podle předem stanovených kritérií zkoumajících …moreAbstract:
This thesis deals with the theme of ADHD as a significant predisposing factor for the emergence of addictive substances abuse. In the theoretical part the general definition of ADHD is stated, which is followed by description of the reasons for the possibility of abuse emergence. Other terms, such as addiction, abuse, addictive substance, are explained as well. The aim of the practical part is to create …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 3. 2023
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Hana Kubíčková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ZELINA, Miroslav. \textit{ADHD jako významný predispoziční faktor abúzu návykových látek-přehledová studie}. Online. Master's thesis. Ostrava: University of Ostrava, Pedagogical Faculty. 2023. Available from: https://theses.cz/id/zgeofh/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
ZELINA, Miroslav. ADHD jako významný predispoziční faktor abúzu návykových látek-přehledová studie. Ostrava, 2023. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Pedagogická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Pedagogická fakultaUniversity of Ostrava
Pedagogical FacultyMaster programme / field:
Social Pedagogy / Sociální pedagogika