Simona Körnerová

Master's thesis

Změny sociálního klimatu školní třídy

Transitions of Social Climate in School Class
Abstract:
Diplomová práce se zabývá změnami sociálního klimatu školní třídy. Zaměřuje se na změny související s přechodem žáků z 1. na 2. stupeň základní školy. Pro potřeby tohoto šetření bylo použito kvantitativního nástroje MCI, v preferované i aktuální formě. Šetření byla provedena v téže třídě s časovým odstupem jednoho roku. První u žáků 5. třídy (ve šk. roce 2012/2013), druhé po přechodu těchto žáků na …more
Abstract:
This diploma thesis examines changes of social climate in a school class. It focuses on the changes related to transition from the primary education level to the lower secondary education level on elementary school. For the purposes of research, the quantitative MCI tool was used, in both preferred and actual form. The investigation was made twice within the same class, with a year-long time span between …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 4. 2014
Accessible from:: 25. 4. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 2. 9. 2014
  • Supervisor: doc. PaedDr. Petr Urbánek, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Körnerová, Simona. Změny sociálního klimatu školní třídy. Liberec, 2014. diplomová práce (Mgr.). TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI. Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 25.4.2014

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 25. 4. 2014 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická
Vázaný výtisk práce je dostupný v knihovne: UKN

Technical University of Liberec

Faculty of Sciences, Humanities and Education

Master programme / field:
Teacher training for primary and lower-secondary schools / Extended study programme - Special educational and behavioural needs, Teacher Training for Primary School pupils (aged 6-11).