Vektory v učebnicích základních a středních škol – Mgr. Lenka Ottová
Mgr. Lenka Ottová
Bachelor's thesis
Vektory v učebnicích základních a středních škol
Vectors in textbooks for secondary and elementary schools
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá vývojem pojmu vektor a jeho zaváděním do výuky na základních a středních školách. Vyhodnocení tohoto vývoje je založeno na současných i starších učebnicích matematiky a fyziky.Abstract:
This bachelor thesis deals with the concept of vector and its development and implementation into teaching at elementary and secondary schools in the Czech Republic. The interpretation of vector's development is based on the analysis of contemporary and older mathematics and physics textbooks.Keywords
vektor vektory matematika vývoj vyučování střední škola učebnice matematiky základní škola české školství analytická geometrie učitelství matematiky historie vývoj vector mathematics math education development secondary school mathematic textbooks elementary school analytical geometry teaching history
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 5. 2009
Identifier:
https://is.muni.cz/th/spef1/
Thesis defence
- Date of defence: 3. 7. 2009
- Supervisor: RNDr. Pavel Šišma, Dr.
- Reader: RNDr. Jarmila Elbelová, PhD.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Přírodovědecká fakultaMasaryk University
Faculty of ScienceBachelor programme / field:
Mathematics / Deskriptivní geometrie se zaměřením na vzdělávání
Theses on a related topic
-
Doplňkové materiály k učebnici matematiky pro gymnázia
Zuzana Jiránková -
Virtuální cvičebnice úloh euklidovské geometrie
Pavel Sikora -
Comparison of Czech and Taiwanese Lower Secondary School Environment
Eva Zavadilová -
The Style of Secondary School Textbooks (Analysis of Czech textbooks of English in reflection of past and future)
Jindra Bromová -
Specifika vyučování v základní škole speciální
Barbora Kozáková -
Číselné řady jako logické úlohy v rámci vyučování na druhém stupni základní školy
Kateřina Killianová -
Přechod z 1. stupně základní školy s Montessori výukou na 2. stupeň základní školy s běžnou výukou z pohledu žáka
Eliška Koupilová -
Dovednostní hračky a logické hry ve vyučování na druhém stupni základní školy
Josef Šteigl