Vyšetřování a mapování jako vyprávění a pravidla v Discworldu Noir – Bc. Jakub Hložek
Bc. Jakub Hložek
Bachelor's thesis
Vyšetřování a mapování jako vyprávění a pravidla v Discworldu Noir
Investigation and mapping as storytelling and rules in Discworld Noir
Abstract:
Tato práce se zabývá počítačovou hrou Discworld Noir a provádí jak obsahovou analýzu narace hry tak ji zkoumá jako příklad obecnějšího fungování vyprávění v počítačových hrách. Podrobněji se zabývá konkrétní aplikací koncepce narativních prostorů Henryho Jenkinse a tím, jak se ve hře odrážejí procesy vyšetřování a mapování.Abstract:
This thesis discusses computer game Discworld Noir and subjects it to an analysis of its narrative content, while examining it as an example of broader functioning of storytelling in computer games. In particular it discusses concrete application of Henry Jenkins`s conception of narrative spaces and how the game reflects processes of investigation and mapping.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 6. 2011
Identifier:
https://is.muni.cz/th/nql9w/
Thesis defence
- Date of defence: 14. 6. 2011
- Supervisor: Mgr. Anna Batistová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Film and Audio-Visual Culture Studies
Theses on a related topic
-
Možné světy počítačových her. Edukační potenciál současných počítačových her v hodinách dějepisu.
Lucie Medviďová -
Teorie digitálních her: metody analýzy a teorie žánrů
Martin Horný -
Aplikace teorie grafů: Počítačová hra
Jakub Schmidt -
Využití počítačových her jako didaktického nástroje na základní škole
Karel Picka -
Estetika počítačových her s kriminální tématikou
Sonya Mátlová