Bc. Jakub Hložek

Bachelor's thesis

Vyšetřování a mapování jako vyprávění a pravidla v Discworldu Noir

Investigation and mapping as storytelling and rules in Discworld Noir
Abstract:
Tato práce se zabývá počítačovou hrou Discworld Noir a provádí jak obsahovou analýzu narace hry tak ji zkoumá jako příklad obecnějšího fungování vyprávění v počítačových hrách. Podrobněji se zabývá konkrétní aplikací koncepce narativních prostorů Henryho Jenkinse a tím, jak se ve hře odrážejí procesy vyšetřování a mapování.
Abstract:
This thesis discusses computer game Discworld Noir and subjects it to an analysis of its narrative content, while examining it as an example of broader functioning of storytelling in computer games. In particular it discusses concrete application of Henry Jenkins`s conception of narrative spaces and how the game reflects processes of investigation and mapping.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 6. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 14. 6. 2011
  • Supervisor: Mgr. Anna Batistová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masaryk University

Faculty of Arts

Bachelor programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Film and Audio-Visual Culture Studies