Monika SLÁDKOVÁ

Master's thesis

Communicative strategies of TV commercials for pharmaceutical products

Communicative strategies of TV commercials for pharmaceutical products
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá analýzou komunikačních strategií televizních reklam na farmaceutické produkty. Jelikož jsou analyzovaným materiálem televizní reklamy a jedná se tudíž o materiál multimodální, je v práci analyzován nejen psaný/mluvený text ale i obraz. Cílem této práce je popsat, jaké komunikační prostředky jsou v reklamách použity, za jakým účelem a jak tyto prostředky přispívají k doražení …more
Abstract:
This master thesis focuses on the analysis of communicative strategies of TV commercials for pharmaceutical products. Since the analysed material is comprised of television commercials and can be thus considered a multimodal material, the thesis analyses not only written/spoken text but also images. The aim of this thesis is to describe what means of communication are used in the advertisements, for …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 12. 2020
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Christopher Hopkinson, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

SLÁDKOVÁ, Monika. Communicative strategies of TV commercials for pharmaceutical products. Ostrava, 2020. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Filozofická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Filozofická fakulta