Čas a naděje ve filmech Bély Tarra a Andreje Tarkovského – Kristýna Machartová
Kristýna Machartová
Bakalářská práce
Čas a naděje ve filmech Bély Tarra a Andreje Tarkovského
Time and Hope in Béla Tarr's and Andrey Tarkovsky's Movies
Anotace:
Tato bakalářská práce srovnává autorský přístup a formální prostředky ve filmech Bély Tarra a Andreje Tarkovského. Cílem bylo srovnat filmy obou autorů z hlediska filmové řeči a autorského záměru. Metoda srovnávání vychází z pojmů v publikaci Spiritualita ve filmu Jaromíra Blažejovského, dále také z teoretických textů a rozhovorů s autory. Předmětem analýzy byly dva filmy od každého autora. V závěru …víceAbstract:
This bachelor thesis compares attitude of the author and formal means in Béla Tarr’s and Andrey Tarkovsky’s movies. The aim was to compare movies of both authors from the point of view of film language and author‘s intention. Method of comparison is based on terms in publication Spirituality in cinema by Jaromír Blažejovský, further on theoretical texts and interviews with the authors. Subject of analysis …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 17. 8. 2021
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/15199
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 17. 9. 2021
- Vedoucí: Marek VAJCHR
- Oponent: Zdeněk HOLÝ
Citační záznam
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 5. 3. 2022 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaBakalářský studijní program / obor:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Scenáristika a dramaturgie
Práce na příbuzné téma
-
Hudební výrazové prostředky v sérii Dekalog
Jindřich Andrš -
Výrazové prostředky v tvorbě Dariuse Khondjiho
Klára Fantová -
Obrazové výrazové prostředky v díle Sergeje Paradžanova
Jan Hrubý -
Výrazové prostředky a barevné řešení filmů Vittoria Storara
Marcel Beneš -
Výrazové prostředky filmu noir a jejich využití v dalším vývoji světové kinematografie
Petr Pospíšil -
Výrazové prostředky kamery ve filmu Friedricha W. Murnaua Východ slunce se zvláštním ohledem na unikátní zpracování scén s atmosférou na pomezí ateliéru a reálu.
Filip Rejč -
Prostředky pro vyprávění příběhu v digitální malbě
Jitka Nemikinsová -
Výrazové prostriedky vo filme Mind Game(2004)
Šimon Mészáros