Mgr. Zuzana Oškrdová
Diplomová práce
Zvládání zátěže u učitelů
Coping with Stress by Teachers
Anotace:
V naší práci jsme zkoumali proces zvládání zátěže na vzorku 57 středoškolských učitelů. Konkrétně jsme se zaměřili na osobnostní styly, které se u člověka projevují při zvládání zátěže. Tyto styly vycházejí z teorie PSI autorů Kuhla a Kazéna. Dále jsme se zaměřili na zvládací strategie rozdělené podle Jankeho a Erdmanové, kteří vycházeli z Lazarusova transakčního modelu zvládání zátěže. Zjistili jsme …víceAbstract:
We have investigated a coping process on a sample of 57 secondary school teachers. The research was focused on personality styles, which are appearing during the coping with stress on people. These styles are based on the PSI theory by Kuhl and Kazén. The next point of research was coping trategies specified by Janke and Erdman. They used Lazarus’s transaction model of coping with stress. We have found …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 30. 11. 2007
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/j53ak/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 15. 1. 2008
- Vedoucí: prof. PhDr. Marek Blatný, CSc.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Psychologie / Psychologie
Práce na příbuzné téma
-
Success and coping in the DanceSport: An Examination of the relationship between success, coping strategies, resilience, personality and motivation
Iva Riederová -
Vyučovací styly a osobnostní charakteristiky učitelů ZŠ a SŠ
Klára GURYČOVÁ -
Stres v učitelské profesi aneb stres z pohledu budoucích učitelů
Eva Jannová -
Emotional Factors of Stress and Burnout Among Teachers of English Language
Jana Leblochová