Tereza MACKOVÁ

Master's thesis

Komunikační kompetence dětí v předškolním vzdělávání z hlediska možných rizik poruch čtení a psaní

Communication Competence of Children in Pre-school Education in Terms of Possible Risks of Reading and Writing Disorders
Abstract:
Diplomová práce je rozdělena na dvě části, a to teoretickou a praktickou. Teoretická část pojednává o vymezení a vývoji komunikačních kompetencích. Dále jsou definovány faktory a zvláštnosti, které je ovlivňují. Velká pozornost je věnována oblastem významných k nácviku čtení a psaní a možným poruchám, které mohou tyto dovednosti narušit. Praktická část je zpracována skrze "Test rizika poruch čtení …more
Abstract:
The diploma thesis is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part deals with the definition and development of communication competencies. Furthermore, the factors and peculiarities that affect them are defined. Great attention is paid to areas important for reading and writing practice and possible disorders that may impair these skills. The practical part is processed …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 4. 2022
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Daniela Kilduff, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

MACKOVÁ, Tereza. Komunikační kompetence dětí v předškolním vzdělávání z hlediska možných rizik poruch čtení a psaní. Ostrava, 2022. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Pedagogická fakulta