The importance of non-verbal communication in business – Nina MUJEZINOVIC
Nina MUJEZINOVIC
Bachelor's thesis
The importance of non-verbal communication in business
The Importance of Non-Verbal Communication in Business
Abstract:
In theoretical part, non-verbal communication is defined as the most important form of communication. With my research I verify the importance of non verbal communication in business and demonstrate how to get the best from it for successful negotiations, business meetings, and public speaking and job interviews. Practical part is done by administering written questionnaires, using e-mail questionnaires …moreAbstract:
Teoretická část mojí práce pojednává o neverbální komunikaci a definuje ji jako nejdůležitější formu komunikace. Tato práce také demonstruje způsoby neverbální komunikace nutné pro dosažení úspěchu v jednání, obchodních schůzkách, veřejných projevech a pracovních pohovorech. Praktická část práce je pak zaměřena na výzkum, jímž byla dokázána důležitost nonverbální komunikace v obchodním jednání. Výsledky …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 5. 2011
Identifier:
19674
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Kateřina Burešová
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
MUJEZINOVIC, Nina. The importance of non-verbal communication in business. Zlín, 2011. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 06. 05. 2011
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studiíPlny text prace je k dispozici v elektronicke podobe
Tomas Bata University in Zlín
Faculty of HumanitiesBachelor programme / field:
Philology / English for Business Administration
Theses on a related topic
-
Nonverbální komunikace a její vliv na obchodní prezentace
Iva Zelníčková -
Nonverbální komunikace u prodejců v cestovních kancelářích / agenturách
Lucie Štaudová -
Formy cizojazyčné komunikace při obchodních jednáních
Eva Fojtová -
Komunikace s klientem České pojišťovny a. s.
Helena SVOBODOVÁ -
Online marketingová komunikace firmy
Michael Křetinský -
Taktické scénáře prodejní komunikace v podmínkách areálu mezinárodních letišť
Lucie Piedová -
Počáteční komunikace slyšící matky s neslyšícím dítětem a její další rozvíjení do předškolního věku
Karolína Hlaváčková -
Komparace předvolební politické komunikace Petra Pavla a Andreje Babiše na sociální síti Twitter v prezidentských volbách 2023
Michael REJMAN