Bc. Veronika SAMSELY

Master's thesis

Znalost české interpunkce u žáků základních škol

Knowledge of Czech punctuation of the elementary school pupils
Abstract:
Práce je zaměřená na českou interpunkci a znalosti žáků základních škol v této oblasti. V teoretické části se věnujeme pravopisu, jeho vývoji a rozdělení se zaměřením na interpunkci. Dále uvádíme pravidla, kterými se česká interpunkce řídí. V části praktické ověřujeme, nakolik mají tato pravidla osvojená žáci 8. a 9. tříd. Věnujeme se také pohledu učitelů českého jazyka na problematiku učiva a analýze …more
Abstract:
The work is focused on Czech punctuation and knowledge of elementary school pupils in this field. In the theoretical part we deal with the spelling, its development and division with the focus on punctuation. Here are the rules that the Czech punctuation is governed by. In the practical part we verify the extent to which these rules are adopted by pupils of the 8th and 9th classes. We also look at …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 4. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 9. 5. 2018
  • Supervisor: prof. PhDr. Jana Svobodová, CSc.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

SAMSELY, Veronika. Znalost české interpunkce u žáků základních škol. Ostrava, 2018. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Pedagogická fakulta