Autodiagnostika učitele střední školy – Ing. Jitka Filipčíková, Ph.D.
Ing. Jitka Filipčíková, Ph.D.
absolventská práce studenta CŽV
Autodiagnostika učitele střední školy
Secondary school teacher self-diagnosis
Abstract:
Závěrečná práce se zaměřuje na téma autodiagnostiky učitele střední školy. Pozornost je v úvodu věnována osobnosti učitele, jeho specifikům a kompetencím. Pomocí odborných publikací jsou nastíněny základní pojmy celé problematiky – reflektivní kompetence, sebereflexe a autoregulace. Zmíněna je jejich důležitost a další klasifikace. V neposlední řadě je prostor věnován roli autodiagnostických …moreAbstract:
The final thesis is focused on the secondary school teacher self-diagnosis. In the introduction, attention is dedicated to the personality of the teacher, his specifics and competences. The basic concepts of the whole issue - reflective competence, self-reflection and self-regulation - are outlined with the help of professional publications. Their importance and further classification are mentioned …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 9. 2023
Thesis defence
- Date of defence: 5. 10. 2023
- Supervisor: Mgr. Dita Janderková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
FILIPČÍKOVÁ, Jitka. \textit{Autodiagnostika učitele střední školy}. Online. Final thesis of the lifelong learning student. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Institute of Lifelong Learning. 2023. Available from: https://theses.cz/id/zm2vhk/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Institut celoživotního vzděláváníMendel University in Brno
Institute of Lifelong Learningceloživotní:
Study of pedagogy