Adéla Stoklasová

Master's thesis

Product placement a jeho uplatnění ve vybraném českém filmu

Product Placement and its Application in Selected Czech film
Abstract:
Diplomová práce se zabývá filmovým product placementu. Jejím cílem je na základě vlastního šetření zjistit vnímání tohoto marketingového nástroje v obecné rovině a následně v souvislosti s konkrétním snímkem. Teoretická část práce představuje pojem product placement a jeho zařazení do marketingového mixu. Dále se zaměřuje na jeho historii, typologii, možnosti umístění a legislativní úpravu. V neposlední …more
Abstract:
The diploma thesis deals with film product placement. The goal of the thesis is to find out the perception of this marketing tool in general terms a then in connection with a specific film on the basis of its own investigation. The theoretical part of the work presents the concept of product placement and its inclusion in the marketing mix. It also focuses on its history, typology, placement options …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 11. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 3. 6. 2020
  • Supervisor: Jan Hanzlík
  • Reader: Markéta Dianová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/80533