Bc. Maryia Novikava

Master's thesis

Film consumption behaviour of generation Y

Filmové spotřební chování generace Y
Abstract:
Tato práce popisuje postoj generace Y ke sledování filmů v kině i doma. Práce obsahuje popis forem distribuce filmů, jejich výhody a nevýhody pro diváka a pop-isuje filmový trh před pandemií a po zrušení uzamčení (2022). Součástí práce je také výzkum cílové skupiny žijící v České republice a její preference pro sledování video obsahu.
Abstract:
This thesis describes the attitude of generation Y to watching films, both in the cinema and at home. The thesis includes a description of the film distribution forms, their advantages and disadvantages for the viewer, and describes the film market before the pandemic and after the lifting of the lockdown (2022). The thesis also includes research on the target audience living in the Czech Republic …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 5. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 29. 6. 2022
  • Supervisor: Ing. Stanislav Mokrý, Ph.D.
  • Reader: Jana Turčínková, doc. Ing.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakulta

Mendel University in Brno

Faculty of Business and Economics

Master programme / field / specializace:
Economics and Management / Business Economics and Management / Global Leadership