Analýza jazykových interferencí romských žáků v pojetí učitele – Soňa KOHUTOVÁ
Soňa KOHUTOVÁ
Diplomová práce
Analýza jazykových interferencí romských žáků v pojetí učitele
Analysis of Linguistic Interference of Romany Pupils in the Concept of the Teacher
Anotace:
Generace romských dětí (tedy i žáků) jsou od narození obklopeny prostředím nedokonalé bilingvní komunikace. Romský etnolekt češtiny způsobuje žákům na základní škole komunikační obtíže zasahující do průběhu celého vzdělávání. Ty se ve vyšších ročnících kumulují a prohlubují školní neúspěšnost zapřičiněnou současně dalšími okolnostmi. Některé z chyb v mluvních i písemných projevech romských žáků vyplývají …víceAbstract:
Generations of the Romani children are born into the environment of an imperfect bilingual communication. The Romani ethnolect of Czech causes communication difficulties for students attending elementary schools that interfere with their overall education. These problems, as well as other factors, gather up during a further education and lower the effect of the education. Some mistakes, regarding both …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 5. 4. 2013
Zveřejnit od: 5. 4. 2013
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
KOHUTOVÁ, Soňa. Analýza jazykových interferencí romských žáků v pojetí učitele. Ostrava, 2013. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta
Plný text práce
Právo: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 5.4.2013
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 5. 4. 2013 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakultaOSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Speciální pedagogika / Speciální pedagogika
Práce na příbuzné téma
-
NJ po AJ a možnosti eliminace vybraných problematických aspektů formou kreativních metod
Michaela Macková -
Výskyt gamblerství u středoškolské mládeže a možnosti jeho eliminace
Petr Baťa -
Bariéry bránící sociálně vyloučeným romským rodinám ve využívání vzdělávacích služeb
Kristýna Kapounová -
Interference při výuce češtiny jako druhého jazyka
Filip HARTMANN -
Interference českých mluvčích ve výuce ruštiny jako cizího jazyka (úroveň A2, rovina gramatická)
Adéla Slezáková -
Grammatical Interference in the Language of Czech and Polish Speakers of English
Magdalena Kyzlinková -
Linguistic interference among high school students of English
Barbora NĚMCOVÁ -
Mezijazyková interference jako zdroj chyb v písemné produkci Ukrajinců
Tereza GOCNÍKOVÁ