Michaela Hromasová

Bachelor's thesis

Právní úprava reklamy

Legal Regulation of Advertising
Abstract:
Reklama je v podstatě sdělení, které má přímým nebo nepřímým způsobem podpořit prodej zboží nebo služby spotřebitelům. Může mít různé podoby a může využívat nejrůznější druhy médií. Tato bakalářská práce je rozdělena do čtyř částí. První část práce je zaměřena na historii reklamy, její pojetí a na dozor, který dbá na dodržování zákona o regulaci reklamy. Druhá část se týká jednotlivých regulačních …more
Abstract:
Advertising is essentially a communication to direct or indirect manner to promote the sale of goods or services to consumers. Can take different forms and can use all kinds of media. This bachelor thesis is divided into four parts. The first part of the work is focused on the history of advertising, its conception and supervision that ensure compliance with the law on regulation of advertising. The …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 6. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 25. 5. 2009
  • Supervisor: JUDr. Aleš Rozehnal, Ph.D.
  • Reader: JUDr. Ondřej Kuchař

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola regionálního rozvoje a Bankovní institut – AMBIS