Analýza konkurenčního prostředí podniku jako podklad pro návrh obchodní strategie – Bc. Tereza Placková
Bc. Tereza Placková
Bachelor's thesis
Analýza konkurenčního prostředí podniku jako podklad pro návrh obchodní strategie
Analysis of the competitive environment of the enterprise as a basis for designing business strategies
Abstract:
Předmětem mé bakalářské práce je z analyzovat konkurenci Sellier &Bellot a.s. Za největší konkurenty považuji RUAG, NORMA, REMINGTON a WINCHESTER. Pomocí SWOT analýzy, Porterova modelu pěti sil, analýzy konkurence a analýzy odvětví zjistíme, jak si Sellier & Bellot stojí v porovnání s konkurencí. Na základě výsledku zvolíme vhodnou obchodní strategii.Abstract:
The subject of my thesis is to analyze the competition Sellier & Bellot Inc. For most competitors consider RUAG, NORMA, REMINGTON and WINCHESTER. Using SWOT analysis, Porter's five forces model and competitor analysis and industry analysis we find such a Sellier & Bellot stand compared with the competition. Based on the results, select the appropriate business strategy.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2017
Identifier:
https://is.vstecb.cz/th/m2ro8/
Thesis defence
- Date of defence: 26. 6. 2017
- Supervisor: Ing. Ladislav Šolc, Ph.D.
- Reader: Ing. Irena Čihovská
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
PLACKOVÁ, Tereza. \textit{Analýza konkurenčního prostředí podniku jako podklad pro návrh obchodní strategie}. Online. Bachelor's thesis. České Budějovice: Institute of Technology and Business in České Budějovice. 2017. Available from: https://theses.cz/id/zoi5vo/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých BudějovicíchInstitute of Technology and Business in České Budějovice
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Business Administration and Management
Theses on a related topic
-
Analýza konkurence na maloobchodním trhu ve zvolené oblasti
Marcela Synková -
Analýza konkurence ve vybraném odvětví zpracovatelského průmyslu
Lucie Grimová -
Analýza konkurence
Kateřina Angerová -
Vliv konkurence na úspěch podniku
Jan Šindelář -
The strategy of introducing a new serviced residence to the Prague accommodation market
Alina Utkina -
An analysis of an impact of competition policy on a selected market
Tomáš Houška -
Evaluation of the Reliability of the Company and Suggestion of the Optimal Way of Financing justification in the companyGazprom in Comparison with Chevron Corporation
Ellina Filimontseva -
Analysis of competition in the life sciences industry and strategies to lead in high growth markets
Katarína Suchoňová