Darya Maltseva

Bachelor's thesis

Glokalizační aspekty v reklamě Toyota Motor Corporation podle typologie 6D modelu Geerta Hofstede

Glokalization aspects in advertising of Toyota Motor Corporation by Geert Hofstede's 6D model typology
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá kulturními aspekty, které se projevují v televizních reklamách celosvětové značky Toyota Motors Corporation na vybraných trzích: Ruská federace a Spojené státy americké. Reklamní sdělení odrážejí národní specifika a poskytují představu o kultuře, hodnotách a zájmech společnosti. Cílem této analýzy je zjistit míru shody kulturních dimenzí, které jsou definovány 6D modelem …more
Abstract:
The bachelor thesis deals with the cultural aspects that are reflected in television commercials of the company Toyota Motors Corporation in chosen markets: Russian Federation and the United States. Advertising messages reflect national specificities and provide an idea of the culture, values and interests of society. The aim of this analysis is determining of the correspondence rates of the cultural …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 10. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 30. 1. 2020
  • Supervisor: Michal Novák
  • Reader: Jiří Dvořák

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/79019