Veronika Procházková

Master's thesis

Country of Origin efekt vybraných produktů na spotřebitelské chování

Country of Origin effect of selected products on consumer behaviour
Abstract:
Cílem této práce je zjistit, zda má země původu vybraných produktů vliv na spotře-bitelské chování zástupců generace Y, a pokud ano, jak silný tento vliv je v porovnání s dalšími atributy produktu. Konkrétně je vliv země původu zkoumán na českém trhu, v produktové kategorii alkoholických vín. Výsledky práce mohou být přínosem pro podnikatele a marketéry, kteří se v této produktové kategorii a na daném …more
Abstract:
The aim of this paper is to find out whether the country of origin of the selected products has an influence on the consumption behaviour of Generation Y representatives and, if so, how strong this influence is compared to other product attributes. Specifically, the influence of the country of origin is examined in the Czech market, in the product category of alcoholic wines. The results of the work …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 12. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 19. 1. 2022
  • Supervisor: Michal Novák
  • Reader: Mojmír Sabolovič

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/85325