Bc. Dominika NEČASOVÁ

Bachelor's thesis

Zobrazení ženy ve slovenské reklamě

Presentation of woman in Slovakian advertising
Abstract:
Cílem mojí bakalářské práce je zjistit, jaké typy žen a jakým způsobem jsou v slovenské reklamě zobrazovány. V teoretické části objasňuji pojmy jako reklama, tisk z hlediska marketingových komunikací a genderové role. Svoji pozornost soustřeďuji hlavně na to, jak média vykreslují ženy a jestli se aktivně podílejí na formování našeho postavení k otázkám genderu. V praktické části analyzuji nejčastější …more
Abstract:
My BA diploma paper investigates what kind of women are pictured in Slovakian advertising and also to find out how they are presented in the campaigns. The Theory section explains the key expressions, such as: advertising, media and press in marketing communication and gender roles. My main interest was to describe ways in which media picture women and how media influence formation of our attitude …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 5. 2007
Identifier: 4823

Thesis defence

  • Date of defence: 5. 6. 2007
  • Supervisor: Mgr. Svatava Navrátilová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

NEČASOVÁ, Dominika. Zobrazení ženy ve slovenské reklamě. Zlín, 2007. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci pouze na univerzitě až od 11. 05. 2007

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací
Plný text práce je k dispozici v elektronické podobě.