Jana Štamcová
Master's thesis
Reklama ve zdravotnictví
Healthcare Advertising
Abstract:
Cílem diplomové práce je seznámení se s obecnými znaky marketingu ve zdravotnictví se zaměřením na reklamu. Marketing této oblasti je velmi specifický a tím se odlišuje od jiných oborů podnikání. Reklamu ve zdravotnictví představuje nejčastěji léková reklama, která podléhá četným regulacím. Obsahem práce je tedy představení nejdůležitějších poznatků z těchto oblastí. Kvantitativní průzkumné šetření …moreAbstract:
The aim of the graduation thesis is an introduction into general features of marketing in health care, focusing on the advertising. Marketing in this field is very specific and thus differentiates from the other spheres of business. The advertising in health care is frequently represented by the advertising for drugs, which has to comply with several regulatory measures. The contents of this thesis …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2010
Thesis defence
- Date of defence: 9. 6. 2010
- Supervisor: Jaroslav Zlámal
- Reader: Jana Bellová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 30. 4. 2010 dostupné: světu
Univerzita Palackého v Olomouci
Fakulta zdravotnických vědMaster programme / field:
Ekonomika a řízení zdravotnictví / Management zdravotnictví
Theses on a related topic
-
Approach to health in pharmaceutical advertising
Michaela GAZDÍKOVÁ -
Role of social media in beauty care marketing communication
Eva Brichová -
Marketing náboru pěstounů ve Zlínském kraji
Martina Hofrová -
Personální marketing ve společnosti Invel Plus, s.r.o.
Alena Pelcová -
Marketing a propagace ve zdravotnictví
Kristýna Řezníčková -
Reklama ve zdravotnictví
Eva Kašová -
Reklama ve zdravotnictví
Miroslav HOPP -
Reklama ve zdravotnictví
Miroslav HOPP
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights