Constraint-Based Visemes for the Synthesis of Lip-Synchronization Animation – Bc. Jan Krejsa
Bc. Jan Krejsa
Diplomová práce
Constraint-Based Visemes for the Synthesis of Lip-Synchronization Animation
Constraint-Based Visemes for the Synthesis of Lip-Synchronization Animation
Anotace:
Cílem této práce bylo navrhnout a implementovat algoritmus, který generuje animace úst synchronizované se zvukovou stopou. Pro tento účel práce navrhuje novou definici vizémů v podobě množin omezujících podmínek pro artikulační orgány (rty, čelist, jazyk, atd.). Výsledky uživatelského testování ukázaly, že navrhované řešení produkuje přirozenější animace oproti běžným metodám založeným na interpolaci …víceAbstract:
The goal of this thesis was to design and implement an algorithm for the offline generation of lip-sync animation. To this end, it redefines visemes as sets of constraints on the facial articulators (lips, jaw, tongue, ...). User evaluation confirms that the suggested solution produces more natural animation than standard keyframe interpolation techniques.
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 11. 12. 2019
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/y2eho/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 4. 2. 2020
- Vedoucí: doc. Fotios Liarokapis, PhD
- Oponent: RNDr. Filip Škola
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Fakulta informatikyMasarykova univerzita
Fakulta informatikyMagisterský studijní program / obor:
Informatika / Počítačová grafika
Práce na příbuzné téma
-
3D animace řeči v kontextu videoher
Lenka Michalková