Štěpánka Svatošová

Master's thesis

Specifika budování fashion brandu na příkladu vybraných designérských značek na československém trhu

Specifics of fashion brand building on the example of selected designer brands on the Czechoslovak market
Abstract:
Tato diplomová práce pojednává o specificích budování módní značky v lokálních podmínkách československého módního trhu, přičemž je soustředěna na autorskou módní tvorbu. Cílem práce je vyhodnotit pomocí provedené analýzy, zda lze v lokálních podmínkách módní značku vybudovat a závěrem i přinést doporučení, jak by bylo možné toho docílit. Teoretická část práce předkládá vysvětlení pojmu móda v souvislostech …more
Abstract:
This Master’s thesis deals with the specifics of building a fashion brand in the local conditions of the Czechoslovak fashion market, while concentrating on the designer fashion. The aim of the thesis is to evaluate by means of the analysis whether it is possible to build a fashion brand in the local conditions and, in the end, to make recommendations on how this could be achieved. The theoretical …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 9. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 27. 5. 2019
  • Supervisor: Vladimíra Khelerová
  • Reader: Kamila Matysová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/75779

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní politika a diplomacie