Jsou Češi pověrčiví? Aneb vliv pátku 13. na nehodovost na silnicích – Lucie Koucká
Lucie Koucká
Bachelor's thesis
Jsou Češi pověrčiví? Aneb vliv pátku 13. na nehodovost na silnicích
Are Czechs superstitious or the effect of Friday the 13th in accidents on Czech highways
Abstract:
Cílem práce je zjistit, zda má pátek třináctého, jako zvolený zástupce pověrčivosti, vliv na počet autonehod na českých silnicích. Ověřovaná hypotéza práce je, že lidé budou v tento den opatrnější, což se projeví ve sníženém počtu nehod. Na základě pětileté časové řady pátků je odhadnut model metodou nejmenších čtverců s robustními směrodatnými chybami, kde jako endogenní proměnná je denní počet autonehod …moreAbstract:
The aim of this thesis is to find out whether Friday the thirteenth as a chosen representative of the superstition has an influence to the number of traffic accidents in the Czech Republic. The hypothesis that is being verified is that on Friday the thirteenth, drivers will be more cautious resulting in less accidents. Based on the five year long time series the model is estimated using the ordinary …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 2. 2014
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/42497
Thesis defence
- Date of defence: 17. 6. 2014
- Supervisor: Martin Hronza
- Reader: Aleš Rod
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/42497
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomie a hospodářská správa / Ekonomie
Theses on a related topic
-
Aplikace behaviorální ekonomie do managementu
Jana Ilavská -
Aplikace behaviorální ekonomie v právním myšlení
Julie Habartová -
Aplikace behaviorální ekonomie v právním myšlení
Jan Mega -
Marketing firmy z pohledu behaviorální ekonomie
Kateřina Písaříková -
Aplikace behaviorální ekonomie v oblasti marketingu
Lucie Konečná -
Role poznatků behaviorální ekonomie při boji s pandemií COVID 19
Nikol Řačáková -
Zadluženost domácností a její řešení s využitím behaviorální ekonomie
Michal Blahout -
Aplikace behaviorální ekonomie v právním myšlení
Michal Vosinek