Ing. Ondřej Špánik

Bachelor's thesis

Merchandising a nákupní atmosféra vybraných obchodních jednotek

Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá charakteristikou a vyhodnocením merchandisingu a nákupní atmosféry u dvou vybraných obchodních jednotek z oblasti drogerie. Ke splnění těchto úkolů byly využita data získaná dotazníkovým šetřením, která byly vyhodnocena analýzou a poté porovnány. Dále byla využita data tržeb za sortiment drogistické galanterie z obou prodejen. V této bakalářské práci jsou v oblasti drogerie …more
Abstract:
This work focuses on the characterization and evaluation of merchandising and shopping atmosphere in two selected drugstore business units. To fulfill these tasks were used data obtained by questionnaire survey. Data were evaluated by analysis and then compared with each other. In this work are compared Rossmann drugstore and perfumery and Albert hypermarket in Pilsen. The obtained results confirm …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 6. 2013
  • Supervisor: Ing. Věra Mulačová, Ph.D.
  • Reader: Ing. Adéla Pražáková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Institute of Technology and Business in České Budějovice

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Business Administration and Management