Merchandising a nákupní atmosféra vybraných obchodních jednotek – Ing. Ondřej Špánik
Ing. Ondřej Špánik
Bachelor's thesis
Merchandising a nákupní atmosféra vybraných obchodních jednotek
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá charakteristikou a vyhodnocením merchandisingu a nákupní atmosféry u dvou vybraných obchodních jednotek z oblasti drogerie. Ke splnění těchto úkolů byly využita data získaná dotazníkovým šetřením, která byly vyhodnocena analýzou a poté porovnány. Dále byla využita data tržeb za sortiment drogistické galanterie z obou prodejen. V této bakalářské práci jsou v oblasti drogerie …moreAbstract:
This work focuses on the characterization and evaluation of merchandising and shopping atmosphere in two selected drugstore business units. To fulfill these tasks were used data obtained by questionnaire survey. Data were evaluated by analysis and then compared with each other. In this work are compared Rossmann drugstore and perfumery and Albert hypermarket in Pilsen. The obtained results confirm …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2013
Identifier:
https://is.vstecb.cz/th/h5qof/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2013
- Supervisor: Ing. Věra Mulačová, Ph.D.
- Reader: Ing. Adéla Pražáková
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ŠPÁNIK, Ondřej. \textit{Merchandising a nákupní atmosféra vybraných obchodních jednotek}. Online. Bachelor's thesis. České Budějovice: Institute of Technology and Business in České Budějovice. 2013. Available from: https://theses.cz/id/zs0oxa/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých BudějovicíchInstitute of Technology and Business in České Budějovice
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Business Administration and Management
Theses on a related topic
-
Efektivní merchandising
Lenka Poláková -
Merchandising a nákupní atmosféra vybraných obchodních jednotek
Kristýna Valíková -
Merchandising a nákupní atmosféra vybraných obchodních jednotek
Pavel Smrž -
Merchandising a nákupní atmosféra vybrané obchodní jednotky
Lucie Oščádalová -
Merchandising a nákupní atmosféra vybraných obchodních jednotek
Martina Kunstová -
Merchandising a jeho dopad na nákupné chovanie generácií X, Y a Z v maloobchodnej jednotke
Petra Mišíková -
Online merchandising – preference zákazníků
Martina Zbořilová -
Vizuálny merchandising – vplyv vzhľadu exteriéru predajní na ich návštevnosť
Kristína Kováčová