Textová předloha jako východisko k režijně-hereckému rozehrávání dramatických situací – Matouš Černý
Matouš Černý
Bakalářská práce
Textová předloha jako východisko k režijně-hereckému rozehrávání dramatických situací
THE SCRIPT AS A WAY OUT FOR ACTING AND DIRECTORIAL STAGING OF DRAMATICAL SITUATIONS
Anotace:
Práce se zabývá problematikou inscenování divadelního textu a specifickými rysy práce režiséra při přípravě a realizaci inscenace. Opírá se o praktickou zkušenost ze zkoušení bakalářské inscenace Dorotka. Autor se zaměřuje na text předlohy, popisuje její děj, strukturu i styl a zabývá se zvolenou inscenační úpravou. Dále rozebírá prostor zakotvený v textu a jeho scénické řešení zvolené pro svou inscenaci …víceAbstract:
This work deals with the problem of staging a dramatic text and with the specific attributes of the director´s work during preparation and realization of a production. It relies on practical experience from practising a bachelor´s production Dorotka. The author focuses on the original text, describes its storyline, structure and style and deals with selected staging alteration. Furthermore he analyzes …víceKlíčová slova
textové předlohyKlíčová slova
dramatické textyKlíčová slova
herectvíKlíčová slova
textová analýzaKlíčová slova
divadelní režieKlíčová slova
dramatické situaceObhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 18. 9. 2013
- Vedoucí: Milan SCHEJBAL
- Oponent: Juraj DEÁK
Citační záznam
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: a) rozmnožováním díla jakýmikoliv prostředky a v jakékoliv formě, včetně formy elektronické b) bezúplatným rozšiřováním originálu Školního díla nebo jeho rozmnoženin pořízených podle písm. a) d) vystavováním originálu díla nebo jeho rozmnoženin podle písm. a) e) sdělováním veřejnosti všemi způsoby uvedenými v ustanovení § 18 až 23 autorského zákona, zejména pak živým provozování Školního díla a jeho přenosem a zpřístupňováním Školního díla způsobem, že kdokoliv může mít k němu přístup na místě a v čase podle své vlastní volby (tzn. především v síti Internet na webových stránkách Nabyvatele). In the license agreement the author has granted the following: a) by copying the University Work in any media and any form, including electronic form b) by disseminating the original of the University Work free of charge or copying it as described in a) hereof d) by issuing the original of the University Work or copying it as described in a) hereof e) by relaying it to the public in all forms stated in the provision of Sections 18 to 23 of the Copyright Act, particularly by the live performance of the University Work and its transmission and by publishing the University Work so that anyone can have access to it in a place and time of their choice (i.e. chiefly on the Assignee?s websites on the Internet)
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 28. 4. 2014 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Divadelní fakultaBakalářský studijní program / obor:
Dramatická umění / Režie-dramaturgie činoherního divadla
Práce na příbuzné téma
-
Stephen Sondheim a hudba jako motor dramatické situace
Robin Schenk -
Základní dramatická situace v současném českém filmu
Darina Štěpánková -
Aktuální interpretace dramatického textu skrze dramatické situace a konkrétní scénická realizace (Na základě inscenování hry Kazimír a Karolína)
Mikoláš Tyc -
Divadelní situace v produkcích cirkusu Cirque du Soleil
Tereza DENKOVÁ -
Písně Josefa Bohuslava Foerstra na texty německých a rakouských básníků
Pavlína ŠTŮLOVÁ -
Krysař, komparace divadelní inscenace E F. Buriana (1940) a rozhlasové inscenace v režii Josefa Henkeho (1964), případová studie
Eliška FERFECKÁ -
Úkaz Jedermann: Diskurzivní analýza
Denisa KUPSOVÁ -
Stylizované herectví v režii Jana Mikuláška
Petra Lorencová