Vizualizace metafory pokroku v reklamě meziválečného Československa – Mgr. Helena Maňasová Hradská, Ph.D.
Mgr. Helena Maňasová Hradská, Ph.D.
Doctoral thesis
Vizualizace metafory pokroku v reklamě meziválečného Československa
Visualization of the mataphor of progress in Czechoslovak advertising between the wars
Anotácia:
Dizertace se zaměřuje na meziválečnou reklamu z hlediska její účasti na přetváření dobové ideje pokroku. Rozšiřuje dosavadní stav bádání o diskursivní kontext československé reklamy 20. a 30. let. Nejprve představuje diskurs o reklamě a diskursy o metafoře pokroku v hospodářství a umění. Rozbor gramatiky reklamního vizuálního materiálu a sémantiky vizualizované metafory pokroku pak odhaluje specifickou …viacAbstract:
The dissertation deals with interwar advertising and its influence on the contemporary idea of progress. The work enriches the present state of knowledge about the context of Czechoslovak advertising in the 1920s and 30s. First it presents a discourse about advertising and the metaphor of progress used by economists, artists and aestheticians. The dissertation analyses the visual material of advertising …viac
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 9. 6. 2010
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/bk7op/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 15. 12. 2010
- Vedúci: prof. PhDr. Jaroslav Střítecký, CSc.
- Oponent: RNDr. PhDr. Milan Kreuzzieger, Ph.D., Mgr. Blahoslav Rozbořil, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsDoctoral programme / odbor:
General Theory and History of Arts and Culture (4-years) / Aesthetics
Práce na příbuzné téma
- Žádné práce na příbuzné téma.