Politická komunikace a mediální obraz tradičních a tzv. anti-establishmentových stran v kontextu voleb do PS ČR 2017 – Anna Fuksová
Anna Fuksová
Master's thesis
Politická komunikace a mediální obraz tradičních a tzv. anti-establishmentových stran v kontextu voleb do PS ČR 2017
Political communication and media image of traditional and so-called anti-establishment parties in the context of elections to the Chamber of Deputies of the Czech Republic 2017
Abstract:
Cílem diplomové práce je identifikovat odlišnosti v politické komunikaci dvou tradičních (ODS, ČSSD) a dvou anti-establishmentových (ANO, Piráti) českých politických stran, a to v kontextu voleb do Poslanecké sněmovny na podzim roku 2017. Dále jsou v práci analyzovány mediální obrazy jmenovaných stran v celostátních tištěných denících MF Dnes a Právo. Diplomová práce je strukturovaná do tří základních …moreAbstract:
The aim of the diploma thesis is to identify differences in the political communication of two traditional (ODS, CSSD) and two anti-establishment (ANO, Pirates) Czech political parties, in the context of elections to the Chamber of Deputies in autumn 2017. In addition, media image of the nominated parties will be analyzed through the national newspapers MF Dnes and Právo. The thesis is structured into …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 1. 2018
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/75268
Thesis defence
- Date of defence: 4. 2. 2019
- Supervisor: Kamil Fleissner
- Reader: Vladimíra Dvořáková
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
FUKSOVÁ, Anna. \textit{Politická komunikace a~mediální obraz tradičních a~tzv. anti-establishmentových stran v~kontextu voleb do PS ČR 2017}. Online. Master's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2018. Available from: https://theses.cz/id/zsrt5u/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/75268
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Politologie / Politologie
Theses on a related topic
-
Party for Sale? Political marketing in the Czech Republic in the context of Election to the Chamber of Deputies in 2013
Aleš Drahokoupil -
Zapojení žen v politice očima prvovoličů (se zaměřením na volby do Poslanecké sněmovny 2006-2017)
Michaela Kleslová -
Analýza volebních programů TOP 09 a STAN pro volby do PSP ČR v letech 2010 až 2017
Kristina Dobrovičová -
Komparace českých voleb do Poslanecké sněmovny v letech 2013 a 2017 se zaměřením na stranický euroskepticismus
Kateřina Horsáková -
Politický marketing hnutí ANO ve volbách do Poslanecké sněmovny 2017 a 2021
Adam CHROBÁK -
Analýza výsledků voleb do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR v letech 2013 a 2017
Vladimír PRÍCKÝ -
Celebritizace české politické scény se zaměřením na volby do Senátu Parlamentu ČR v letech 1996 – 2017
Kateřina Tůmová -
Politický marketing hnutí ANO 2011 ve volbách do PS PČS 2017
Eliška Procházková