Teaching Speaking to Visually Impaired Students – Mgr. Michala Latíková
Mgr. Michala Latíková
Diplomová práce
Teaching Speaking to Visually Impaired Students
Teaching Speaking to Visually Impaired Students
Anotace:
Anotace V diplomové práci se zabývám problematikou výuky konverzace v anglickém jazyce zrakově postižených žáků. V teoretické části vymezuji význam pojmu 'konverzace' a rozděluji komunikativní aktivity na skupiny, které považuji za důležité pro zrakově postižené. Dále popisuji různá elektronická zařízení, která umožňují zrakově postiženým osvojit si znalost cizího jazyka lépe a snadněji. Kromě všeobecných …víceAbstract:
Annotation In my thesis I deal with various issues related to teaching speaking to visually impaired learners of English as a foreign language. In the theoretical part I provide some definitions concerning speaking skills and divide speaking activities into categories which I consider most important for visually impaired students. I describe various electronic devices which visually impaired students …víceKeywords
Visually impaired learners Speaking Speaking activities Accuracy-based speaking activities Fluency-based speaking activities Memorizing phrases and sentences Drills Information gap activities Conversation and discussion activities Interviews Storytelling Role plays and simulations Plays How visually impaired students learn English Computer technology Computers and notebooks with speech Computers with Braille display Braillewriters Dictaphones Scanners Magnification software and cameras A teacher's relationship with a visually impaired learner General attitudes Websites Printed materials Dictionaries Bilingual dictionaries Monolingual dictionaries Stimuli Visual stimulation Auditory stimulation Kinesthetic stimulation Stimulation of taste and smell Tactile stimulation Braille cards Written descriptions and tactile diagrams Real objects Zrakově postižení žáci Konverzace Komunikativní aktivity Komunikativní aktivity s důrazem na přesnost a správnost projevu Komunikativní aktivity s důrazem na plynulost projevu Memorování frází a vět Drily Aktivity s informační mezerou Rozhovory Interview Vyprávění příběhu Hraní rolí a imitace Divadelní hry Jak se zrakově postižení učí anglicky Počítačová technologie Počítače a notebooky s hlasovým výstupem Počítače s braillským řádkem Braillské psací stroje Diktafony Skenery Zvětšovací lupy s programovým vybavením Vztah učitele a zrakově postiženého žáka Obecné postoje Webové stránky Tištěné materiály Slovníky Slovníky dvojjazyčné Slovníky jednojazyčné Podněty Stimulace zraku Stimulace sluchu Stimulace chuti a čichu Kinestetická stimulace Stimulace hmatu Braillské kartičky Popisy a hmatová schémata Skutečné předměty
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 25. 4. 2008
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/dza28/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 9. 6. 2008
- Vedoucí: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy / Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy
Práce na příbuzné téma
-
Srovnání metod rozvíjející komunikativní kompetence skrze "Aktivity s využitím koní"
Martina VOTÍPKOVÁ -
Charakteristika zvukové stránky projevu moderátorů sportovního zpravodajství na České televizi a Nově
Nikola VOSYKOVÁ -
Analýza mluveného projevu učitelů základních a středních škol během vyučovací hodiny se zaměřením na užívání reprezentativního kódu
Pavlína Kapounová -
České svátky v projektovém vyučování v mateřské škole s důrazem na pohybové aktivity
Andrea OSANGOVÁ -
Podpora rozvoje plynulého ústního projevu v angličtině na úrovni A2.
Uejeong Park -
Analýza tlumočnického projevu při tlumočení z listu v závislosti na syntaxi výchozího textu
Alexandra TEJCHMANOVÁ -
The use of songs in teaching and their contribution to the motivation of students to learn English
Vít Dostál -
Motivation to Learn English: An Inquiry into In-class and Extramural Motivation of Czech Upper-Secondary School Students
Tímea Petrovičová