Postoj pedagogických pracovníků k dětem romského etnika – Bc. Šárka Trnková
Bc. Šárka Trnková
Master's thesis
Postoj pedagogických pracovníků k dětem romského etnika
The Attitude of Teachers to Romany Children
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na zjištění, zda pedagogičtí pracovníci mají různé postoje vůči dětem z romského etnika s cílem zjistit, zda různá pedagogická zařízení ovlivňují vnímání a utváření postojů vůči romským dětem. V teoretické části tato práce přibližuje romskou historii, kulturu i zvyky. V další části přiblížíme specifika a některá úskalí ve vzdělávání romských dětí a dotkneme se problematiky …moreAbstract:
This diploma thesis is focused on finding out whether pedagogical workers have different attitudes towards Roma children. In order to find out whether various pedagogical facilities influence perceptions and the forming of attitudes towards Roma children. The theoretical part of this diploma thesis describes the Roma history, culture and customs. In the next part it outlines the specific items in relation …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 4. 2018
Thesis defence
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
Trnková, Šárka. Postoj pedagogických pracovníků k dětem romského etnika. Zlín, 2018. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studiíPlny text prace je k dispozici v elektronicke podobe
Tomas Bata University in Zlín
Faculty of HumanitiesMaster programme / field:
Specialization in Pedagogy / Social pedagogy
Theses on a related topic
-
Další vzdělávání pedagogů v oblasti divadla se zaměřením na výchovu k diváctví
Alexandr Blaho -
Avantgarda: vztah k tradici, negace i inkluze
Tomáš Hejátko -
Romové a vzdělávání z pohledu učitelů
Kamil SOJKA