Obsazení prostoru firemní značkou - sociologická studie – Petr Loukota
Petr Loukota
Master's thesis
Obsazení prostoru firemní značkou - sociologická studie
Occupancy space of the corporate brand - a sociological study
Abstract:
Tato práce je zaměřena na to, jak firemní značka obsazuje prostor billboardů u dálnice, a to, jak toto obsazování vnímají řidiči. Je zde propojen sociologický i marketingový pohled. Práce se zaměřuje na úsek dálnice D5 z Rokycan do Prahy. Práce je ojedinělá hlavně v části, kde je popisována reakce řidičů na obsazení prostoru. V daném úseku probíhal výzkum reakce na základě rozhovorů s řidiči, kteří …moreAbstract:
This work focuses on how various brands are using billboards along the motorways, the place they take up and the impact which billboards have on drivers.In my work, the marketing view is connected with the sociological one.I am specifically focusing on one defined part of the motorway D5 in the direction from Rokycany to Prague.There is one unique part of my work in which I describe the reaction of …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 6. 2016
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/71168
Thesis defence
- Date of defence: 4. 9. 2017
- Supervisor: Eliška Novotná
- Reader: Martin Musil
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/71168
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Management
Theses on a related topic
-
Brand management as a positioning strategy for a global tech corporate brand
Andrey Laptev -
Brand building města jako součást komunikační strategie
Zuzana Štursová -
Use of integrated marketing communication tools to support sales and build a company brand for the sale of confectionery supplies
Ludmila Naušová -
Vizuální smog a venkovní reklama se zaměřením na billboardy ve vybraných částech města Brna
Adéla Šnajdrová -
Billboardy softwarových produktů
Petr Bernát -
Letáky, billboardy, další tištěná reklama a spotřebitel v České republice
Lenka Nábělková -
Billboardy jako reklamní médium
Lukáš Bukovský -
Fast Food Billboard Advertising: Discourse Analysis
Veronika Schmidtová