Marketingové důsledky stárnutí populace: Senior jako zákazník a spotřebitel – Bc. Klára Jestřábová
Bc. Klára Jestřábová
Master's thesis
Marketingové důsledky stárnutí populace: Senior jako zákazník a spotřebitel
Marketing consequences of ageing population: Senior as a customer and consumer
Abstract:
Diplomová práce se zabývá konsekvencemi populačního stárnutí pro segmentaci spotřebitelského trhu s důrazem na segment starších konzumentů. V kvalitativní analýze poukazuje na specifika spotřebitelského chování seniorů. Zaměří se na způsob, jak senioři vnímají a interpretují stáří v kontextu spotřeby a reklamy. Práce vzniká jako reakce na diskuse poukazující na snížený zájem o tuto skupinu spotřebitelů …moreAbstract:
The thesis deals with the consequenses of population ageing for consumer market´s segmentation with an emphasis on older consumers. In qualitative analysis points out the specificity of older consumer´s behavior. The thesis focuses on the way, how seniors percieve and interpret aging in context of consumption and advertising. It responds to the discussion refering to decreased interest in this consumer …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 1. 2012
Identifier:
https://is.muni.cz/th/mcwlr/
Thesis defence
- Date of defence: 26. 1. 2012
- Supervisor: Mgr. Lucie Vidovićová, Ph.D.
- Reader: prof. PhDr. Ladislav Rabušic, CSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
JESTŘÁBOVÁ, Klára. \textit{Marketingové důsledky stárnutí populace: Senior jako zákazník a spotřebitel}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Social Studies. 2012. Available from: https://theses.cz/id/zuoxt1/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesMaster programme / field:
Sociology / Sociology
Theses on a related topic
-
Stárnutí obyvatelstva - rizikový faktor růstu veřejných výdajů
Petra Doležalová -
Consumer Culture and Symbolic Boundaries
Rabib Bin Khaled -
Vstup firmy na zahraniční trh. Případová studie expanze e-shopu na německý trh
Filip Švabovský -
Pracovní trh České republiky v kontextu zahraniční pracovní síly (Pracovní trh zahraničních osob v ČR)
Luboš Zíka -
Metody vstupu na zahraniční trh se zaměřením na švédský trh
Nikola Chalupská -
Kritická analýza vstupu společnosti na německý trh a porovnání s analýzou expanze společnosti na polský trh
Roman Novák -
Trh práce ve vybraném regionu
Klára Široká -
Sektorové bilance a trh nemovitostí
Jana Dobrovolná